Hranjiva vrijednost trešnje

Trešnje su jedno od voća s najnižim glikemičnim indeksom. Glikemični indeks nam pokazuje kako neka namirnica nakon konzumacije djeluje na nivo glukoze u krvi i kako utječe na lučenje inzulina. Kao mjera se uzima glukoza koja ima glikemični indeks 100. Nakon konzumiranja hrane s visokim GI, zbog naglog lučenja velikih količina inzulina brzo pada nivo glukoze u krvi, dolazi do hipoglikemije a što pojačava potrebu za slatkim. Začarani krug se zatvara – više slatkiša traži još novih slatkiša.

Prednosti prehrane bogate voćem su: bogata je prehrambenim vlaknima, pomaže kod smanjenja tjelesne težine, bez masti je ili je sadrži samo u tragovima, bogata je vitaminima i mineralima, ne sadrži kolesterol, bogata je fitokemikalijama, bogata je antioksidansima koji štite organizam uništavajući štetne slobodne radikale, dobra je zamjena za hranu koja sadrži dodani šećer i uz obilje vrijednih nutrijenata opskrbit će nas i prijeko potrebnom vodom.

U 100 grama svježih trešanja nalazi se 82 g vode; 0,2 g masti; 1 g bjelančevina; 16 g ugljikohidrata; 12 g šećera i 2,1 g vlakana. Trešnja sadrži sve vitamine i minerale, iako u manjim količinama, kao i celulozu, pektin te organske kiseline (jabučnu, limunsku, vinsku). Bogata je kalijem te stoga povoljno djeluje na izlučivanje vode iz organizma.

U 100 g svježih trešanja nalazi se:
NutrijentMjerna jedinicaKoličina
Energetska vrijednostkcal32,00
Ukupno bjelančevinag0,40
Ukupno ugljikohidratag7,69
Ukupno mastig0,30
Dijetalna vlaknag1,10
Vodag91,41
Vitamin AIU767,00
Folatimcg14,00
Vitamin Cmg1677,60
Camg12,00
Mgmg18,00
Pmg11,00
Kmg146,00
Semc0,60


Izdvojeni sadržaj